طراحی وبسایت

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آداب مکالمه تلفنی صحیح

پیش از مکالمه تلفنی

  • سعی کنید تلفن تان را سریع جواب دهید. دیر جواب دادن تلفن این حس را ایجاد می کند که شما برای کسی که آن طرف خط است، ارزش زیادی قائل نیستید.
  • سعی کنید ایستاده به تلفن تان جواب دهید و موقع صحبت تکیه بدهید . این حالت کمک می کند آمادگی و اشتیاق بیشتری برای صحبت داشته باشید. در ضمن لبخند زدن را فراموش نکنید؛ درست است که لبخند تان دیده نمی شود، اما اثر مثبت و پرانرژی اش را خواهد گذاشت

حین مکالمه تلفنی

  • خوب است مکالمه را با جمله های پرانرژی و متفاوتی مثل «سلام.  روزتون به خیر!» شروع کنید.
  • وقتی با تلفن حرف می زنید، سعی کنید لحن صدایتان شیرین و پذیرنده باشد. به این نکته توجه داشته باشید که مردم از پشت تلفن از روی تُن صدایتان درباره شما قضاوت خواهند کرد. فریاد زدن پشت تلفن همان قدر بد است که یواش و زیر لب حرف زدن بد است.
  • اگر با جایی تماس می گیرید که شما را نمی شناسند باید فوراً خود را معرفی کنید.

 

با توجه به رقابتی تر شدن کسب و کارها، اهمیت ارتباط موثر با مشتریان نیز بیشتر می شود در این فضا از بین شیوه های مختلف ارتباط با مشتری مانند تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم، شیوه های ارتباط دوطرفه نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم موثرتر خواهند بود، و علت آن هم تعامل دوطرفه ای است که بین بنگاه اقتصادی و مشتریان صورت می گیرد

بازاریابی تلفنی یکی از کانال های بازاریابی مستقیم است که در صورت کسب مهارتهای لازم برای استفاده صحیح از تلفن میزان توفیق فروشندگان در نیل به اهداف فروش بازاریابی را افزایش می دهد

در این مقاله به بازاریابی تلفنی و مهارتهای لازم برای موفقیت در این حوزه می پردازیم. 

1- کار با تلفن باید هدفمند باشد؛
- قبل از گرفتن شماره، خودتان را کاملاً آماده کنید. این آمادگی موارد متعددی از جمله سرحال بودن، به کاربردن عبارات کلیــــــدی مثبت مانند : الان می خواهم یک بازاریابی تلفنی موفق داشته باشم، آراسته بودن، لبخند زدن، آماده کردن ابزار کار نظیــــر قلم واطلاعات موردنیاز را شامل می شود. معطل گذاشتن مشتری برای پیدا کردن خودکارجالب نیست.
2-صبح زود شروع کنید، کسب و کار از ساعت 8 شروع می شود، ضمن اینکه خیلی از مدیران موفق قبل از ساعت 8 صبح در محل کارشان حضور دارند.